Dış Ticarette İş Planı Geliştirme

İş planı şirketler için her alanda önemli olan bir kavram. Bir şirketin iş planı ne kadar gelişmiş olursa firmanın bulunduğu alanda iş görebilme düzeyi de o kadar artacaktır.
Dış Ticarette İş Planı geliştirilirken şu kurallara dikkat edilmelidir;
Üst Yönetimin Onayı Alınmalıdır
Bir kişi eğer Pazar araştırması gibi bir çalışma yapacaksa üst yöneticilerden onay almalıdır. Böylece daha sonra çıkacak olan zorlukları ve çatlak sesleri aşabilecektir.
Eksiksiz Bir Pazar Araştırması Yapılmalıdır
Eğer Pazar araştırması yapılacaksa her yönü ile bir araştırma yapılmalıdır. Eksiksiz bir araştırma olmalıdır.
Pazar Araştırması Analiz Edilmelidir
Pazarı araştırdıktan sonra analizler güzel yapılmalıdır. Eğer analiz güzel yapılmaz ise araştırma uygulamaya konulduğunda büyük sorunlar yaşanabilir.
İhracat ve İthalat Akışı Belirlenmelidir
Pek çok firma belli bir ürünün nereye ihraç edileceği ya da nereden ithal edileceğini araştırmayı zor bulmaktadır. Eğer bir ihracatçı bir pazarda başarılı olacaksa, bu pazarda ürününün rekabet edip edemeyeceğini belirlemesi kesinlikle çok önemlidir. Bu tür istatistikler Türkiye İstatistik Kurumundan, Dış Ticaret Müsteşarlığından, İhracatçı Birlikleri Genel Sekreterliği veya İGEME’den temin edilebilir.